کد خطا کارتخوان سیار و ثابت

00 – تراکنش به درستی انجام شده است.

02 – تراکنش قبلاً REVERSE شده است(در پاسخ به REVERSE)

03 – پذیرنده کارت شناخته شده نیست.باید عمل بازکردن فروشگاه را انجام دهید.

06 – اشکال در سیستم مرکز

12 – پیام نادرست است.یکی از دلایل این خطا عدم مجوز پایانه در انجام عملیات مورد نظر می باشد.

13 – مقدار ریالی غلط است.(مبلغ تراکنش صحیح نیست)

14 – شماره کارت شناخته شده نیست.(کارت در سیستم خدمات کارت نامعتبر است)

15 – در پاسخ به تراکنش باز کردن فروشگاه :قبلاً باز شده است

16 – در پاسخ به تراکنش بستن فروشگاه :قبلاً بسته شده است.

19 – در پاسخ به تراکنش تراز تجاری پایانه:مجموع تراکنشهای پایانه با مجموع تراکنشهای مرکز برابر نیست.

20 – پاسخ دریافت شده از ATM ناشناخته است.

21 – هیچ عملی بر روی تراکنش انجام نشد.

22 – خطای سخت افزاری در ATM

24 – در پاسخ به تراکنش پایان روز: عملیات انجام نشد. باید تراکنش دوباره تکرار گردد.

25 – داده ارسالی غلط است واین داده در مرکز پیدا نشد.(ممکن است شماره پایانه باشد)

29 – در پاسخ به تراکنش پایان روز انجام نشده. لازم است پیگیری شود.

30 – فرمت اشتباه است.

33 -تاریخ انقضای کارت سپری شده است.

34 – تراکنش مالی تایید نشده است(در پاسخ به REVERSE)

37 – کارت مقصد در تراکنش انتقال مشکل دارد.

39 – حساب اعتباری وجود ندارد.

41 – کارت به علت مفقود شدن مسدود موقت است.

43 – کارت به علت دزدیده شدن دائماًمسدود است.

44 – اطلاعات قبض صحیح نیست یا قبض وجود ندارد.

46 – بار کد صحیح نیست.

47 – قبض منقضی شده است.

48 – قبض قبلاً پرداخت شده است.

50 – لغو خرید پس از زمان مجاز صورت میگردد.

51 – کمبود وجه (جهت انجام تراکنش مالی)

53 – خطای امنیتی

55 – رمز نامعتبر

56 – کارت نامعتبر (کارت تعریف نشده یا داده کارت غلط است)

57 – تراکنش غیر مجاز

58 – ترمینال اجازه عملیات مورد نظر را ندارد.

59 – مشکوک به تقلب

60 – در پاسخ به تراکنش لیست سیاه یا پایان روز: لیست در مرکز حاضر نیست

61 – مبلغ تراکنشهای مربوط به بهاین کارت از حد مجاز گذشته است

62 – مبلغ تراکنشهای روز مربوط به بهاین کارت از حد مجاز گذشته است -63 MAC صحیح نمی باشد

64 – در پاسخ به تراکنش پایان روز: تراکنش ارسال شده صحیح نیست.

65 – تعداد تراکنش های مربوط به این کارت از حد مجاز گذشته است.

66 – حساب مسدود است

67 – کارت ضبط شود

68 – مانده کارت صحیح نیست

70 – در پاسخ به تراکنش پایان روز:تراز صحیح نیست و لیست سیاه در مرکز حاضر نیست

71 – در پاسخ به تراکنش پایان روز: تراکنش ارسال شده صحیح نیست ولیست سیاه حاضر نیست

74 – بدلیل یکی بودن شماره حساب مبدا و مقصد تراکنش انجام نمی گردد

75 – تعدادرمز نامعتبر از حد مجاز گذشته است

77 – روز مالی صحیح نیست(در تراکنش شتابی)

78 – کارت فعال نیست

79 – حساب تعریف نشده است

80 – به دلیل اشکال در حساب تراکنش پذیرفته نیست

81 – کارت قبلاً باطل شده است

82 – پاسخ ACK از ATM دریافت نشد

83 – سیستم مرکزی آماده نیست

84 – سیستم مرکزی فعال نیست

85 – خطای درونی سیستم مرکزی

86 – تراکنش روی این دستگاه مجاز نیست

87 – خطای درونی سیستم مرکزی

88 – خطای درونی سیستم مرکزی

89 – خطای درونی سیستم مرکزی

90 – ارتباط در حین پردازش قطع شده است

91 – عدم دریافت پاسخ به علت وقوع TIMEOUTدر مرکزو اعلام آن به دستگاه

92 – صارد کننده نامعتبر است

93 – به علت تراکنش ها صف تراکنشها در سیستم پر شده است

94 – شماره تراکنش تکراری است

96 – اشکال در سیستم مرکز

توضیح : خطاهای کارتخوان سیار و ثابت و خودپرداز

باید بدانید که تمام خطاهایی که در دستگاه کارتخوان ظاهر می‌شوند، به شکل عدد نیستند و بعضی از آن‌ها به صورت متن انگلیسی نشان داده می‌شوند. این خطاها شامل موارد زیر هستند:

. “No card found in Slot.” در دستگاه myPOS Combo، اما کارت در دستگاه قرار دارد: اگر این پیام را مشاهده کردید، قدرت سیگنال اینترنتی خود را بررسی کنید. این خطا نشان می‌دهد که قدرت سیگنال دستگاه برای انجام تراکنش‌های مالی ضعیف است. سیگنال اینترنتی دستگاه پوز از طریق آیکن در بالای صفحه قابل مشاهده است.

. “XX ‘Unable to reach authorization host”: این خطا به معنی وجود مشکل در ترافیک شبکه اینترنت و تغییرات در پیکربندی مودم شما است.

. “Device activation not successful” when activation code is entered”: این خطا به معنی ناتوانی دستگاه در دسترسی به شبکه تلفن همراه است. باید تنظیمات این قسمت را به صورت دستی اعمال کنید.

. “A successfully processed transaction with a status “Not cleared” at my “Accounts” or in my “Devices” menu”: این خطا به مشکل در اتصال به اینترنت و نوع اتصال آن اشاره می‌کند. بررسی اتصال اینترنت دستگاه را انجام داده و در صورت امکان، آن را تغییر دهید.

. “The network registration was unsuccessful”: باید محل قرارگیری سیم کارت را در دستگاه بررسی کنید. احتمالاً سیم کارت به شکل نادرستی در محل مربوطه قرار گرفته است که باید اصلاح شود.

. “The myPOS device was successfully activated, but the update procedure failed”: این خطا به علت وارد نکردن یا وارد کردن نادرست کد فعالسازی دستگاه رخ می‌دهد. کد فعالسازی فقط 24 ساعت اعتبار دارد و بعد از آن باید مجدداً کد فعالسازی را وارد کنید.

خطاهای کارتخوان در هنگام تراکنش کارتخوان

خطاهای کارتخوان سیار در دسته دیگری قرار می‌گیرند که معمولاً با یک کد مشخص تعریف می‌شوند. در زیر فهرستی از این خطاها و دلیل بروز آن‌ها را مشاهده خواهید کرد:

خطای 04 با متن “Capture card”: بانک پشتیبان کارت مشتری یا خریدار در پاسخگویی به نیاز مشتری، مشکلی دارد.

. “Lost card” یا خطای 41: کارت به دلیل گم کردن توسط صاحب اصلی مسدود شده است.

خطای 43 یا “Stolen card”: کارت به دلیل مفقود شدن مسدود شده است.

خطای 51 یا “Not sufficient funds”: موجودی کارت برای پرداخت کافی نیست.

“Expired card” با عنوان خطای 54: تاریخ اعتبار کارت منقضی شده است.

خطای 55 یا “Incorrect PIN”: رمز وارد شده اشتباه است.

خطای 57 یا “Transaction not permitted by Issuer”: بانک خریدار از دستگاه کارتخوان پشتیبانی نمی‌کند.

“Transaction not permitted on terminal” یا خطای 58: بانک خریدار کارت را برای انجام تراکنش مسدود کرده است.

خطای 61 یا “Exceeds withdrawal limit” مبلغ درخواستی بیشتر از موجودی حساب مشتری است.

“Restricted card” یا خطای 62: اخطاری از بانک خریدار است.

“Security violation” یا خطای 63: نقض امنیتی کارت.

خطای 65 یا “Exceeds withdrawal frequency”: تعداد تراکنش‌های انجام شده با کارت بیش از سقف مجاز است.

خطای 75 با متن “PIN tries exceeded”: دارنده کارت رمز اشتباه را بیش از سه بار تکرار کرده است.

یکی از رایج‌ترین خطاهای کارتخوان در هنگام تراکنش  که با عبارت “Transaction is declined” ظاهر می‌شود، ناشی از دلایل متعددی است که بعضی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

– نوع رمز وارد شده معتبر نیست.
– کارت خیلی سریعاً از دستگاه کارتخوان برداشته شده است و دستگاه توانایی رمزگذاری معامله را ندارد.
– کارت شناسایی نمی‌شود.
– عدم مطابقت ارز کارت با واحد پولی تعریف شده در دستگاه کارتخوان.
– تراکنش توسط کارت رد می‌شود.
– مبلغ وارد شده اعتبار ندارد.
– تراکنش به طور اتفاقی لغو شده است.
– خطای رمزگذاری و مشکلات مشابه.
خطاهای کارتخوان : ارتباط کارتخوان

خطاهای کارتخوان سیار در دسته دیگری قرار می‌گیرند که عمدتاً به اختلالات و مشکلات ناشی از ارتباط دستگاه با سامانه‌های مختلف مربوط می‌شوند. در ادامه با هر یک از این خطاها آشنا می‌شویم:

– خطای 5: مشکل در برقراری ارتباط از طریق بلوتوث.

– خطای 11: عدم مجوز انجام تراکنش از طرف دستگاه.

– خطای 12: مشکل در ارسال پیام مجوز.

– خطای 13: تراکنش به دلیل اتمام مهلت انجام آن رد می‌شود.

– خطای 14: مشکل در دریافت کد تایید فعالسازی.

– خطای 15: مشکل در بروزرسانی داده‌ها.

– خطای 16: مشکل در پاک کردن گزارش‌ها یا به دست آوردن آن‌ها.

– خطای 17: مشکل در غیرفعال کردن یک کد.

– خطای 18: مشکل در بررسی اتصال در هنگام ارسال داده.

– خطای 19: مشکل در ارسال کد تایید برای فعالسازی یا غیرفعالسازی دستگاه.

– خطای 20: مشکل در تایید پیام میزبان.

– خطای 21: میزبان از راه دور اتصال را قطع کرده است.

– خطای 22: عدم دریافت پاسخی برای درخواست ارسال شده.

به یاد داشته باشید که بروز خطا در دستگاه کارتخوان امری اجتناب ناپذیر است. مهم این است که با این خطاها آشنا باشید تا در صورت بروز هر خطایی بتوانید آن را برطرف کنید. همچنین می‌توانید برای حل مشکلات دستگاه پوز، از واحدهای پشتیبانی صادرکننده دستگاه نیز کمک بگیرید. 

انجام تراکنش‌های ایمن و سریع بخش مهمی از هر کسب‌وکار موفق خرده‌فروشی است. برای انجام این کار به طور موثر، کسب و کارها از سیستم های نقطه فروش (دستگاه پوز) برای تکمیل خریدها، ذخیره اطلاعات و جمع آوری معیارهای گزارش ارزشمند استفاده می کنند که بینشی برای کمک به جنبه های توسعه کسب و کار ارائه می دهد. هر خریدی که انجام می شود اساساً یک تراکنش دستگاه پوز است.

اگر سیستم دستگاه کارتخوان شما خراب شود یا با خطا مواجه شود چه اتفاقی می افتد؟ این می تواند منجر به مشکلات رایج دستگاه پوز شود که ممکن است سرعت تجارت را کاهش دهد، استرس غیرضروری ایجاد کند و حتی منجر به تهدیدات امنیت سایبری شود.

از آنجایی که تراکنش‌های دستگاه پوز به صورت ۲۴ ساعته در سراسر جهان انجام می‌شوند، برای خرده‌فروشان مهم است که از مشکلات احتمالی دستگاه پوز آگاه باشند تا بتوانند از مشکلاتی که اغلب با پیاده‌سازی سیستم دستگاه پوز به وجود می‌آیند اجتناب کنند. به خواندن ادامه دهید تا در مورد نحوه جلوگیری از این خطاهای کارتخوان در تجارت خود بیاموزید می توان به سه گروه تقسیم کرد:
رایج ترین خطاهای کارتخوان و راه حل های آن

-خطاهای ارتباطی و داده ها
-خطاهای مربوط به معاملات
-خطاهای مربوط به کارت خوان

خطاهای کارتخوان : خطاهای داده زمانی رخ می دهد که مشکل اتصال با سرویس اینترنت یا مشکل در سیم کارت باشد. در اکثر این موارد، دستگاه دارای کدی است که پیدا کردن و رفع آن آسان است.
 برخی از کدهای خطای ارتباطی
خطای 05: این خطا زمانی رخ می دهد که کارت خوان در اتصال و برقراری ارتباط با بلوتوث مشکل داشته باشد.
خطای 06: سیستم مرکزی مشکل دارد
لطفا برای مشاهده قیمت کارت خوان و خرید انواع کارت خوان تلفن همراه آکبند جدید تولید داخل کلیک کنید.
خطای 11: این به زمانی اشاره دارد که اجازه انجام معامله داده شده است.
خطای 12: پیامی که کارتخوان برای مجوز می دهد مشکل دارد.
خطای 13: زمانی که مراحل تراکنش کامل شد، نمی توان همان تراکنش را از ابتدا اجرا کرد.
خطای 15: مشکلی در به روز رسانی داده ها وجود داشت.
خطای 18: تأیید اطلاعات این خطا ممکن است هنگام اتصال دستگاه ظاهر شود.
خطاهای 20 و 21: پاسخی که از دستگاه برای تأیید پیام میزبان دریافت می کنید برای دستگاه ناشناخته است.
کدهای خطای کارت خوان موبایل
خطا در حین تراکنش
در این نوع خطای معاملاتی کدهای خطا بر روی دستگاه نمایش داده می شود.
هنگام خواندن کارت اعتباری شما خطایی روی داد یا “خطا: 04 Capture Card”.
این خطا زمانی رخ می دهد که بانک مرتبط با کارت مشتری دچار مشکل شده و دیگر به تراکنش ها پاسخ نمی دهد.
خطا در نخواندن کارت اعتباری یا “خطا: 41 کارت گم شده”
این خطا زمانی رخ می دهد که خدمات بانکی مشتری مشکل داشته باشد یا کارت توسط دارنده کارت مفقود و مسدود شود.
خطای 43 یا کارت دزدیده شده
این خطا زمانی رخ می دهد که کارت بانکی مشکل داشته باشد و کارت به دلیل سرقت یا مفقود شدن مسدود شود.
خطای 51 یا وجوه ناکافی.
این بدان معناست که اگر موجودی کارت برای پرداخت کافی نباشد.
خطای 54 یا کارت منقضی شده
اگر با این خطا مواجه شدید، بهتر است تاریخ انقضای کارت خود را بررسی کنید زیرا کارت اعتباری شما منقضی شده است

انواع مختلف سیستم های دستگاه پوز

قبل از اینکه به انواع مختلف مشکلات دستگاه پوز بپردازیم، درک سیستم های دستگاه پوز و تفاوت آنها مفید است. بسیاری از کسب‌وکارها برای بهبود کارایی، امنیت و گزارش‌دهی به برنامه‌های دستگاه پوز مبتنی بر ابر یا سیستم‌های دستگاه پوز الکترونیکی (Eدستگاه پوز) روی می‌آورند.

در حالی که بسیاری از این گزینه‌های مبتنی بر ابر در دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌شوند، می‌توانند با سخت‌افزار دستگاه پوز سنتی‌تر مانند صندوق‌فروشی، پایانه‌های کارت اعتباری و اسکنرها نیز ادغام شوند. این ترکیب سخت افزار و نرم افزار سیستم دستگاه پوز را تشکیل می دهد.
خطاهای کارتخوان و راه حل های آنها

چه در حال پیاده‌سازی یک سیستم دستگاه پوز جدید باشید یا با چیز جدیدی شروع کنید، چند سوال در مورد نیازهای کسب‌وکارتان و ظرفیت آن برای رسیدگی به مسائل احتمالی بپرسید. مشکلات دستگاه پوز می تواند یک اتفاق رایج باشد، به خصوص اگر به دقت گزینه های خود و نیازهای در حال تغییر کسب و کار را در نظر نگیرید. این ۵ مشکل رایج دستگاه پوز و راه حل های آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که امن ترین سیستم دستگاه پوز ممکن را دارید.

سیستم دستگاه پوز ناامن

یکی از بزرگترین چالش های مدیریت یک سیستم دستگاه پوز، احتمال حملات سایبری است. سیستم‌های دستگاه پوز سطح حمله بزرگی را از خود پایانه تا نقاط پایانی که داده‌ها در آن ذخیره می‌شوند، ارائه می‌دهند.

در اینجا تعدادی از رایج ترین آسیب پذیری های دستگاه پوز وجود دارد:

سیستم های دستگاه پوز

هر بار که مشتری کارتی را با انگشت یا پین وارد می کند، داده ها از طریق یک سیستم دستگاه پوز و اجزای آن منتقل می شود. این سیستم پیشرفته ممکن است علاوه بر صفحه کلید، تراشه خوان ها، چاپگرها، سیستم های ردیابی موجودی، اسکن بارکد و عملکردهای گزارش دهی، یک ترمینال نیز داشته باشد. متأسفانه، سیستم‌های دستگاه پوز قدیمی‌تر از امنیت ضعیفی برخوردار هستند، زیرا رمزگذاری مناسبی ندارند و در مقابل حملات و سایر مشکلات دستگاه پوز آسیب‌پذیر می‌شوند. پایانه های دستگاه پوز نیز سطوح حمله معمولی هستند زیرا مطابق با PCI نیستند. این باعث می شود آنها به یک هدف جذاب برای هکرها تبدیل شوند.

پایانه کارت اعتباری:

پایانه های کارت اعتباری یک عملکرد اصلی را انجام می دهند: پردازش پرداخت های کارت اعتباری. کارت‌ها سوایپ می‌شوند و در برخی موارد، ترمینال ممکن است به سیستمی برای چک یا کارت‌های هدیه متصل شود، اما به طور کلی، آنها به اندازه یک سیستم دستگاه پوز عملکردی ندارند. در حالی که پایانه کارت اعتباری همان سطح گزارش و پردازش را که یک سیستم دستگاه پوز انجام می دهد انجام نمی دهد، مهم است که مطمئن شوید همه اجزای درگیر در پردازش با مقرراتی مانند PCI مطابقت دارند.

تنها به یک نقطه دسترسی ناامن نیاز است تا هکرها به کل شبکه دستگاه‌ها و سیستم‌های دستگاه پوز دسترسی داشته باشند و بدافزار نصب شود.

پس از تراکنش، این داده ها در جایی ذخیره می شوند، اما آیا امن هستند؟ پرس و جوهای مخرب را می توان در یک پایگاه داده بارگذاری کرد، بنابراین اطلاعات را افشا یا دستکاری کرد.

برخی از رایج ترین مشکلات دستگاه پوز نتیجه بدافزار است که از طریق یکی از نقاط نشان داده شده در بالا دسترسی پیدا می کند، سپس یک سیستم را برای داده های رمزگذاری نشده پاک می کند. خواه پمپ بنزین، فروشگاه پوشاک یا خواربار فروشی باشید، اگر تراکنش انجام می دهید، مستعد حملات بدافزار هستید.

 سیستم دستگاه پوز خود را برای جلوگیری از حملات مخرب ایمن کنید

خرده فروشان امنیت نقطه پایانی خود را در چند سال گذشته بسیار بهبود بخشیده اند، اما پتانسیل برای سایر مشکلات دستگاه پوز مربوط به امنیت سایبری هنوز وجود دارد. از آنجایی که بسیاری از تهدیدات ناشی از بدافزار هستند، مهم است که خرده فروشان بررسی کنند که سیستم های دستگاه پوز و فروشندگان آنها دسترسی از راه دور ایمن را اجرا می کنند. برخی از مزایای متعدد دسترسی از راه دور عبارتند از:

رمزگذاری : از داده ها هنگام انتقال از طریق سیستم دستگاه پوز محافظت می کند

روش‌های احراز هویت چند عاملی : کدها یا نشانه‌های امنیتی، الزامات رمز عبور و محدودیت‌های تلاش برای ورود به سیستم را ایجاد کنید تا کنترل کنید چه کسی به سیستم دستگاه پوز دسترسی دارد.

کنترل‌های کاربر : اگر یک خرده‌فروش چندین فروشنده و کاربر دارد، بسیار مهم است که به هر کاربر مجوزهای خاصی برای دستگاه‌ها یا شبکه‌های خاص داده شود.

راه حل دسترسی از راه دور تلفیقی : راه حلی که می تواند برای دستگاه ها، فروشندگان، پلتفرم ها و خرده فروشان اعمال شود تا از سردرگمی جلوگیری شود، عیب یابی ساده شود و به شناسایی خطرات احتمالی کمک کند.

داده ها را می توان از طریق فروشنده دستگاه پوز هک کرد

خرده فروشان اغلب برای مدیریت جنبه های کسب و کار خود از جمله سیستم های دستگاه پوز به فروشندگان یا اشخاص ثالث متکی هستند. یک فروشنده به سادگی می تواند مسئول دستگاه دستگاه پوز یا پایانه یا کل شبکه باشد.

اگر نمی‌دانید فروشندگان شما چگونه بخش‌هایی از سیستم‌های دستگاه پوز شما را مدیریت می‌کنند یا از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند، ممکن است مشکلات دستگاه پوز مانند تهدیدات سایبری، مشکلات اتصال یا عدم انطباق ایجاد شود.

راه حل: تحقیق در باره فروشندگان دستگاه پوز قبل از اینکه با آنها همکاری کنید

همیشه داشتن یک برنامه مدیریت ریسک فروشنده هنگام کار با فروشندگان خوب است، اما ضروری است که قبل از موافقت با انجام تجارت، آنها را بررسی کنید. هنگامی که به دنبال فروشندگان جدید برای هر بخشی از کسب و کار خرده فروشی خود هستید، به ویژه برای سیستم های دستگاه پوز، برای کمک به جلوگیری از مشکلات دستگاه پوز، به سوالات زیر توجه کنید:

آنها از چه ابزارهای امنیتی دسترسی از راه دور استفاده می کنند و چگونه سیستم های دستگاه پوز را نظارت می کنند؟

آیا آنها با مقررات محلی، ملی و بین المللی مطابقت دارند؟

یک فروشنده چه مدت در تجارت بوده است؟

شهرت آنها چیست؟ به شما ارجاع دادند؟

بسیاری از این سؤالات و سؤالات دیگر در قرارداد سطح خدمات فروشنده (SLA) که بخش مهمی از هر قراردادی است که با فروشنده تنظیم می شود، مورد توجه قرار می گیرد. ایجاد یک برنامه مدیریت ریسک فروشنده موثر باعث صرفه جویی در زمان، پول و زحمت شما و فروشندگانتان می شود.

انتخاب سیستم دستگاه پوز اشتباه برای کسب و کار شما

هر عملیات خرده فروشی متفاوت است، به همین دلیل است که آنها به پشتیبانی دستگاه پوز متفاوتی نیاز دارند. انتخاب سیستم دستگاه پوز یا فروشنده اشتباه می تواند پرهزینه باشد، به خصوص اگر کسب و کار شما از محدودیت های شارژ فراتر رود. این می تواند به ویژه برای مشاغل کوچکتر که از یک برنامه دستگاه پوز مبتنی بر ابر استفاده می کنند که تعداد تراکنش ها در ماه را محدود می کند، صادق باشد.

اگر یک کسب و کار در حال رشد هستید و نرم افزار یا سیستم هایی را انتخاب می کنید که نمی توانند مقیاس شوند، ممکن است منجر به تخلفات تصادفی شود که حساب شما را مسدود کند یا فروش را محدود کند. اگر شریک دستگاه پوز شما قابلیت های گزارش دهی محدودی داشته باشد، پیش بینی های دقیق برای اهداف بازاریابی و درآمد برای کسب و کار شما دشوار خواهد بود.

دستگاه پوز خود را بر اساس کسب و کار خود خریداری کنید مهم نیست با چه قیمتی کارتخوان خود را خریداری می کنید . آیا قصد رشد دارید و اگر چنین است، چقدر؟ چند دستگاه دارید؟ درآمد شما چگونه است؟ مکان ها؟ تعدادی سوال برای پرسیدن وجود دارد، اما مطمئن شوید که دید جامعی از کسب و کار خود و اهداف آن دارید تا از مشکلات رایج دستگاه پوز جلوگیری کنید.

هنگامی که کسب و کار خود را شناختید، هنگام انتخاب دستگاه پوز خود به این سوالات توجه کنید:

آیا با تمام دستگاه های مورد استفاده توسط کسب و کار شما سازگار است؟

چه نوع گزارش و تحلیلی ارائه می دهد و آیا برای کسب و کار شما کافی است؟

سیستم دستگاه پوز شما به درستی نصب نشده است

ممکن است چیز کوچکی به نظر برسد، اما اغلب مشکلات دستگاه پوز به مشکلات نصب مربوط می شود. این می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد از جمله:

مشکلات اتصال وای فای

سیم‌ها یا کابل‌هایی که به‌درستی نصب نشده‌اند یا کار نمی‌کنند

دستگاه ها و نرم افزارها سازگار نیستند

اشکالات و خطاهای نرم افزاری

راه حل: سیستم دستگاه پوز را به طور منظم نصب و بررسی کنید

سیستم‌های دستگاه پوز از بخش‌های زیادی ساخته شده‌اند، بنابراین ممکن است افراد و تیم‌های مختلفی قطعات مختلف را تنظیم کنند. این مهم است که در حین نصب، ارتباط واضح بین اشخاص ثالث و بخش فناوری اطلاعات کسب و کار شما وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که مشکلات یا سؤالات دستگاه پوز برطرف شده است. اگر نصب سیستم دستگاه پوز توسط شخص ثالث انجام می‌شود، مطمئن شوید که تمام جنبه‌های خدمات آن‌ها با نیازهای تجاری شما و مسائل مربوط به انطباق هماهنگ است. مشکلات رایج دستگاه پوز که می توانید به سرعت بررسی کنید عبارتند از:

سیم ها و کابل ها به درستی نصب و وصل شده اند

دستگاه های پوز موبایل به طور کامل شارژ می شوند

نرم افزار به روز شده و با دستگاه ها سازگار است

راه حل های ایمن دسترسی از راه دور در تمام قسمت های سیستم دستگاه پوز اعمال می شود

اطمینان حاصل کنید که اتصال WiFi برای پشتیبانی از سطح فعالیت دستگاه پوز ایمن و قوی است

اتصال دستگاه پوز به اینترنت: آیا در شبکه فروشگاهی است یا جای دیگری؟